Taukah Kamu? Ternyata 5 Objek Wisata Air Terjun Selangor Yang Indah dan Sejuk ini Banyak Dikunjungi Wisatawan

Taukah Kamu? Ternyata 5 Objek Wisata Air Terjun Selangor Yang Indah dan Sejuk ini Banyak Dikunjungi Wisatawan

Taukah Kamu? Ternyata 5 Objek Wisata Air Terjun Selangor Yang Indah dan Sejuk ini Banyak Dikunjungi Wisatawan Loh-foto: Net-

Bagi mereka yang mahukan sesuatu yang lebih mencabar, tingkat lima dan enam boleh dicapai melalui laluan pejalan kaki lama.

Sekiranya anda ingin melakukan pengembaraan sebenar, anda boleh cuba mendaki ke tingkat tertinggi, yang ketujuh, di mana anda akan menemui laluan curam dan berbatu. 

BACA JUGA:6 Desa ini Ternyata Berada di Indonesia, Jadi Tempat Wisata Megallitikum yang Memiliki Daya Tarik Tinggi

Dengan air terjun yang menakjubkan dan pengembaraan menunggu anda, tidak hairanlah ia adalah salah satu air terjun di Selangor yang paling terkenal.

3. Air Terjun Sungai Pisang

Jika anda sedang mencari pengalaman air terjun yang unik, Air Terjun Sungai Pisang adalah tempat yang sesuai

Untuk sampai ke salah satu air terjun di Selangor yang paling terkenal di kalangan penduduk tempatan dan pelancong, anda mesti bersedia untuk melintasi dua terowong besar di bawah Lebuhraya Karak sebelum merentasi melalui sungai.

Dari situ, laluan itu akhirnya berpecah kepada dua laluan menuju ke bahagian air terjun yang berlainan.

BACA JUGA:Ini 5 Tempat Wisata Baturaden Yang Hits, Cocok Untuk Refresing

Jika anda lebih suka dasar air terjun, anda boleh mengambil laluan di sebelah kanan anda. Dan jika anda memilih untuk menuju ke bahagian atas air terjun, anda perlu mengambil jalan di sebelah kiri anda, jalan yang lebih mencabar.

Sebaik sahaja anda sampai ke destinasi, anda akan mendapati diri anda berdiri di hadapan air terjun bertingkat setinggi 20 meter yang megah dengan banyak ruang terbuka yang sesuai untuk berkhemah dan berkelah.

4. Air Terjun Sungai Gabai

Air Terjun Sungai Gabai adalah destinasi yang sempurna bagi mereka yang ingin berehat dan menikmati alam semula jadi tanpa menggunakan terlalu banyak tenaga. 

BACA JUGA:5 Wisata Pantai Terbaik di Gianyar, Ayo Kita Kemon!

Air terjun ini menawarkan pengalaman tanpa tandingan dengan air terjun bertingkat-tingkat. 

Cek Berita dan Artikel yang lain di Google News

Sumber: